Tak daleko, tak blisko to niezwykle poetycki film Wima Wendersa, będący kontynuacją kultowego Nieba nad Berlinem. Reżyser ponownie zaprasza nas do świata aniołów obserwujących życie śmiertelników, tym razem z perspektywy Cassiela, granego przez Otto Sandera.
Cassiel, podobnie jak Damiel w poprzednim filmie, staje przed dylematem wyboru między wieczną egzystencją anioła a doświadczeniem ludzkiego życia. Sander doskonale oddaje tę wewnętrzną walkę i fascynację światem ludzi. Jego postać jest pełna melancholii i refleksji nad naturą człowieczeństwa.
Bruno Ganz powraca jako Damiel, teraz już człowiek, który odnajduje szczęście u boku Marion. Jego interakcje z Cassielem są jednymi z najbardziej wzruszających momentów filmu. Gościnny występ Petera Falka oraz niespodziewana rola Michaiła Gorbaczowa dodają produkcji wyjątkowego charakteru.
Horst Buchholz jako Tony Baker wprowadza do filmu element kryminalnej intrygi, która kontrastuje z duchowym poszukiwaniem Cassiela. Nastassja Kinski jako tajemnicza Raphaela wnosi mistyczny pierwiastek do fabuły.
Wenders ponownie korzysta z czarno-białej estetyki przeplatanej kolorowymi scenami, co dodatkowo podkreśla dualizm świata aniołów i ludzi. Muzyka autorstwa Laurenta Petitganda idealnie komponuje się z obrazami Berlina lat 90., tworząc niepowtarzalny klimat.
Tak daleko, tak blisko to film dla tych, którzy cenią sobie głębokie refleksje nad sensem życia i naturą ludzkiej egzystencji. Wenders udowadnia po raz kolejny swoją mistrzowską umiejętność łączenia poezji z kinem.